Results 1 to 13 of 13

Thread: Rick Peterson

  1. #1

    Rick Peterson

    Where does he rate against all MLB pitching coaches? Just wanna know what everyone thinks. I happen to think the guy is very good.

    Has El Duque ever worked with a pitching coach as good as Peterson?
    I have a feeling this guy with the help of Peterson is gonna have an awesome season. Just my opinion and gut feeling.(HOPE)
    Last edited by 631JetFan; 05-26-2006 at 12:55 PM.

  2. #2
    Peterson is definetly a top 5 pitching coach.

    And you have to love that he always wears the jacket no matter how hot it is outside.

  3. #3
    Quote Originally Posted by Ikeyman3
    Peterson is definetly a top 5 pitching coach.

    And you have to love that he always wears the jacket no matter how hot it is outside.
    LOL

    Who is considered the best right now?

  4. #4
    Quote Originally Posted by 631JetFan
    LOL

    Who is considered the best then right now?
    Off the top of my head

    Don Cooper
    Dave Duncan
    Leo Mazzone
    Chuck Hernandez-Great job this year

    Peterson is also great with the draft.

  5. #5
    Quote Originally Posted by Ikeyman3
    Off the top of my head

    Don Cooper
    Dave Duncan
    Leo Mazzone
    Chuck Hernandez-Great job this year

    Peterson is also great with the draft.
    So you have Peterson at 5. Im real glad this guy stayed when Howe left. I do hope he was not the one to have any influence on the Kazmir trade though. Thats tough to forgive.

  6. #6
    Quote Originally Posted by 631JetFan
    So you have Peterson at 5. Im real glad this guy stayed when Howe left. I do hope he was not the one to have any influence on the Kazmir trade though. Thats tough to forgive.
    He is the pitching coach not the GM, I'm sure they asked him what do you think about Kazmir and Zambrano but to think he made the deal is ludicrous.

  7. #7
    Quote Originally Posted by Ikeyman3
    He is the pitching coach not the GM, I'm sure they asked him what do you think about Kazmir and Zambrano but to think he made the deal is ludicrous.
    Influence IKEY not Decision. I heard a report in one of the papers he stated the kid nots gonna be ready for a couple yrs. 2 weeks later he's starting for the Devil Rays. Shutting down boston no less.

  8. #8
    Hall Of Fame
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Camden, NJ
    Posts
    4,745
    Quote Originally Posted by Ikeyman3
    Peterson is definetly a top 5 pitching coach.

    And you have to love that he always wears the jacket no matter how hot it is outside.
    i gotta disagree with you on the second point ikey...i hate the goddamned black jackets, they need a new design...

  9. #9
    Quote Originally Posted by 631JetFan
    Influence IKEY not Decision. I heard a report in one of the papers he stated the kid nots gonna be ready for a couple yrs. 2 weeks later he's starting for the Devil Rays. Shutting down boston no less.
    That was his opinion, He relies on data and his data told him he wasn't ready.

    You can't blame him for giving his opinion. Lets calm down before anointing Kazmir the next Doc Gooden now?

    Peterson is right with young pitchers more often than wrong, Zito, Mulder, Hudson, Blanton, Pelfrey, Humber, Kazmir were all Peterson infulenced picks.

    EDIT: Humber and Kazmir were NOT Peterson picks

    Bonderman and Harden WERE
    Last edited by IM3; 05-26-2006 at 01:23 PM.

  10. #10
    Quote Originally Posted by deadringer
    i gotta disagree with you on the second point ikey...i hate the goddamned black jackets, they need a new design...
    LOL noit the design,

    Quick give me Peterson's uni # w/o looking it up?

    Not one Met fan I have asked knows it because you NEVER see his jersey.

  11. #11
    Well I guess we can only hope Pelfrey stays with us and becomes the player we all hope he's gonna be. BTW I was not aware of who he brought up. Thats pretty damn good judge of talent.

  12. #12
    Quote Originally Posted by 631JetFan
    Well I guess we can only hope Pelfrey stays with us and becomes the player we all hope he's gonna be. BTW I was not aware of who he brought up. Thats pretty damn good judge of talent.
    Dude knows his pitching. Dude is also wacked out of his mind, but he does a great job.

  13. #13
    Quote Originally Posted by Ikeyman3
    Dude knows his pitching. Dude is also wacked out of his mind, but he does a great job.
    yes indeed, the mullet, the jacket, but he is a great pitching coach...

    I dont know how much work he does with the vets, but he definatly does good work with the younger guys...

    OT, anyone notice on Lima's last start when the showed him throwing his temper tantrum in the dugout, rick peterson gave him a pat on the back and Lima flipped out like "Dont touch me!" and yelled at him? haha...

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  

Follow Us