Results 1 to 16 of 16

Thread: CBS News = Partisan Hacks

  1. #1
    In the latest update to the Rathergate Scandal, sources CBS News Claims had verified the authenticity of the memos in question have now come forward to dispute those claims.

    [b]

    COL. WALTER STAUDT: The CBS memos state that the commanding officer of the Texas Air National Guard, Walter Staudt, who supposedly put pressure on to "sugar coat" Lt. Bush's record retired over a year
    before the memo is dated. Though CBS claims Staudt could have still had Influence, Col. Earl Lively, director of Air National Guard operations for the state headquarters during 1972 and 1973, says "once you're gone from the Guard, you don't have any authority."


    MAJ. GEN. BOBBY W. HODGES: CBS's "trump card" in its story, Killian's
    superior, says CBS misled him by reading to him the typed memos that they told him were handwritten by Killian and now says they are "computer generated" and are a "fraud".


    ROBERT STRONG: This staff sergeant, a key CBS source on the veracity of its own claims regarding the authenticity of the documents and the specific typewriter (IBM Selectric) used to produce them, says "I'm
    skeptical that Killian was working on that."


    MARCEL MATLEY: CBS's lone document expert, whom the network claims verified all documents, says he only examined one, which was not one the key "incriminating" memo.[/b]


    In the face of all this evidence CBS continues to defy logic and stand by this story. At this point CBS is in the process of losing all of its credibility as a legitimate news source. They have revealed themselves as partisan hacks not worthy of the title of news organization. Questions have even been raised as to whether CBS News had prior knowledge of the hoax and still went forward with the story in order to push their political agenda.

  2. #2
    Did you know that a texas oil man who gives a million a year to the Bush fund paid gave $500,000 to the swift boat liars?

    and did you know that Foxnews/NY Post are a mouthpiece for the rightwingers..

    america is NOT a democracy..we are ruled by special interests and big money corporations/organizations..

    George Bush is the child of this..that's why it's so funny to hear him speak about fighting for freedom..

  3. #3
    BMAN if your going to reply to a post try to keep it on topic.

  4. #4
    Hall Of Fame
    Join Date
    Apr 2003
    Location
    On some beach... somewhere...
    Posts
    3,735
    [quote][i]Originally posted by bman[/i]@Sep 13 2004, 02:01 PM
    [b] Did you know that a texas oil man who gives a million a year to the Bush fund paid gave $500,000 to the swift boat liars?

    and did you know that Foxnews/NY Post are a mouthpiece for the rightwingers..

    america is NOT a democracy..we are ruled by special interests and big money corporations/organizations..

    George Bush is the child of this..that's why it's so funny to hear him speak about fighting for freedom.. [/b][/quote]
    What on earth does this post have to do with the original topic and post?

    Nothing, typical... can't refute it, so change the subject. Still waiting for your definition of an assault rifle by-the-way.

  5. #5
    Jets Insider VIP
    JetsInsider.com Legend
    Charter JI Member

    Join Date
    May 1999
    Posts
    31,408
    [quote][i]Originally posted by chiefst2000[/i]@Sep 13 2004, 02:06 PM
    [b] BMAN if your going to reply to a post try to keep it on topic. [/b][/quote]
    or at least use some intelligence and debate a point where you have a chance of putting up a good fight!

  6. #6
    Monday, Sept. 13, 2004 3:39 p.m. EDT

    Flashback: Rather Nixed Tape of Clinton on bin Laden

    Last week wasn't the first time one-time journalist Dan Rather tried to foist bogus evidence on his "60 Minutes" audience in a bid to boost his favorite Democrat.

    Just three months ago, Rather allowed ex-President Bill Clinton to get away with claiming he had no knowledge of a 1996 offer from Sudan to have Osama bin Laden arrested – even after his producers had been warned that Clinton was on tape admitting the offer was real.

    Rather had been chosen by Clinton for the rollout interview of his presidential memoir, "My Life," so the former newsman wasn't too anxious to see his exclusive go south by pressing his guest on uncomfortable topics like the bin Laden blunder.

    Rather introduced the topic in a voice-over:

    "President Clinton says he was, quote, 'obsessed' with bin Laden during his time in office and denies he refused opportunities to capture the al-Qaida leader."

    Then "60 Minutes" cut to Clinton:

    "To the best of my knowledge, it is not true that we were ever offered him by the Sudanese, even though they later claimed it. I think it's total bull."

    That's not what Mr. Clinton claimed two years earlier, comments to which Rather and his team were alerted three days before they allowed the ex-president to fib on "60 Minutes."

    "We'd been hearing that the Sudanese wanted America to start dealing with them again," the ex-president told a Long Island business group in February 2002.

    "They released [bin Laden]. At the time, 1996, he had committed no crime against America so I did not bring him here because we had no basis on which to hold him, though we knew he wanted to commit crimes against America."


    When offered a recording of Clinton contradicting the account he gave Rather before the interview was aired, a "60 Minutes" producer told NewsMax: Thanks, but no thanks. Instead, the once-respected newsman gave his audience information he had reason to believe was false.


    Three weeks later, CNN's Christiane Amanpour had the courage to ask Clinton the question Rather would not.


    AMANPOUR: Sometime in 1996, or - you spoke to a group of people in Long Island about this whole controversial issue of Sudan.

    CLINTON: Actually, it was 2001. [In fact, it was 2002.]

    AMANPOUR: OK. Was Sudan asked to extradite him? Did you miss the opportunity to have him extradited?

    CLINTON: And I mis - what I said there was wrong. What I said was in error. I went back now and did all this research from my book. And I'd said that we were told we couldn't hold him, implying that we had a chance to get him, but we didn't. That's not factually accurate. [End of Excerpt]

    No wonder Dan Rather didn't want to ask.

  7. #7
    Hall Of Fame
    Join Date
    Apr 2003
    Location
    Boston
    Posts
    11,692
    As always, NRO has a very well-written article about this:

    [url=http://www.nationalreview.com/kerry/kerry200409131115.asp]http://www.nationalreview.com/kerry/kerry2...00409131115.asp[/url]

  8. #8
    Jets Insider VIP
    JetsInsider.com Legend
    Charter JI Member

    Join Date
    May 1999
    Posts
    31,408
    I posted this last week and again I've read it in a Dallas newspaper:

    [quote][b]The CBS documents refer to a PO Box 34567 in zip code 77034. But initial investigations have shown that zip code 77034 does not have and never has had PO Boxes. The closest Zip code in Houston with PO Boxes is 77032. PO Box 34567 Houston, Texas 77034 never existed in 1972.[/b][/quote]

    [img]http://www.aboutpolitics.net/images/killian.jpg[/img]

  9. #9
    Jets Insider VIP
    JetsInsider.com Legend
    Charter JI Member

    Join Date
    May 1999
    Posts
    31,408
    Just in from the Wa. Post...

    [b]Expert Cited by CBS Says He Didn't Authenticate Papers [/b]

    By Michael Dobbs and Howard Kurtz
    Washington Post Staff Writers
    Tuesday, September 14, 2004; Page A08


    The lead expert retained by CBS News to examine disputed memos from President Bush's former squadron commander in the National Guard said yesterday that he examined only the late officer's signature and made no attempt to authenticate the documents themselves.

    "There's no way that I, as a document expert, can authenticate them," Marcel Matley said in a telephone interview from San Francisco. The main reason, he said, is that they are "copies" that are "far removed" from the originals.

    Matley's comments came amid growing evidence challenging the authenticity of the documents aired Wednesday on CBS's "60 Minutes." The program was part of an investigation asserting that Bush benefited from political favoritism in getting out of commitments to the Texas Air National Guard. On last night's "CBS Evening News," Rather said again that the network "believes the documents are authentic."

    A detailed comparison by The Washington Post of memos obtained by CBS News with authenticated documents on Bush's National Guard service reveals dozens of inconsistencies, ranging from conflicting military terminology to different word-processing techniques.

    The analysis shows that half a dozen Killian memos released earlier by the military were written with a standard typewriter using different formatting techniques from those characteristic of computer-generated documents. CBS's Killian memos bear numerous signs that are more consistent with modern-day word-processing programs, particularly Microsoft Word.

    "I am personally 100 percent sure that they are fake," said Joseph M. Newcomer, author of several books on Windows programming, who worked on electronic typesetting techniques in the early 1970s. Newcomer said he had produced virtually exact replicas of the CBS documents using Microsoft Word formatting and the Times New Roman font.

    Newcomer drew an analogy with an art expert trying to determine whether a painting of unknown provenance was painted by Leonardo Da Vinci. "If I was looking for a Da Vinci, I would look for characteristic brush strokes," he said. "If I found something that was painted with a modern synthetic brush, I would know that I have a forgery."

    Meanwhile, Laura Bush became the first person from the White House to say the documents are likely forgeries. "You know they are probably altered," she told Radio Iowa in Des Moines yesterday. "And they probably are forgeries, and I think that's terrible, really."

    Citing confidentiality issues, CBS News has declined to reveal the source of the disputed documents -- which have been in the network's possession for more than a month -- or to explain how they came to light after more than three decades. Yesterday, USA Today said that it had independently obtained copies of the documents "from a person with knowledge of Texas Air National Guard operations" who declined to be named "for fear of retaliation."

    It was unclear whether the same person supplied the documents to both media outlets. USA Today said it had obtained its copies of the CBS documents Wednesday night "soon after" the "60 Minutes" broadcast, as well as another two purported Killian memos that had not been made public.

    A detailed examination of the CBS documents beside authenticated Killian memos and other documents generated by Bush's 147th Fighter Interceptor Group suggests at least three areas of difference that are difficult to reconcile:

    • Word-processing techniques. Of more than 100 records made available by the 147th Group and the Texas Air National Guard, none used the proportional spacing techniques characteristic of the CBS documents. Nor did they use a superscripted "th" in expressions such as "147th Group" and or "111th Fighter Intercept Squadron."

    In a CBS News broadcast Friday night rebutting allegations that the documents had been forged, Rather displayed an authenticated Bush document from 1968 that included a small "th" next to the numbers "111" as proof that Guard typewriters were capable of producing superscripts. In fact, say Newcomer and other experts, the document aired by CBS News does not contain a superscript, because the top of the "th" character is at the same level as the rest of the type. Superscripts rise above the level of the type.

    • Factual problems. A CBS document purportedly from Killian ordering Bush to report for his annual physical, dated May 4, 1972, gives Bush's address as "5000 Longmont #8, Houston." This address was used for many years by Bush's father, George H.W. Bush. National Guard documents suggest that the younger Bush stopped using that address in 1970 when he moved into an apartment, and did not use it again until late 1973 or 1974, when he moved to Cambridge, Mass., to attend Harvard Business School.

    One CBS memo cites pressure allegedly being put on Killian by "Staudt," a reference to Col. Walter B. "Buck" Staudt, one of Bush's early commanders. But the memo is dated Aug. 18, 1973, nearly a year and a half after Staudt retired from the Guard. Questioned about the discrepancy over the weekend, CBS officials said that Staudt was a "mythic figure" in the Guard who exercised influence from behind the scenes even after his retirement.

    • Stylistic differences. To outsiders, how an officer wrote his name and rank or referred to his military unit may seem arcane and unimportant. Within the military, however, such details are regulated by rules and tradition, and can be of great significance. The CBS memos contain several stylistic examples at odds with standard Guard procedures, as reflected in authenticated documents.

    In memos previously released by the Pentagon or the White House, Killian signed his rank "Lt Col" or "Lt Colonel, TexANG," in a single line after his name without periods. In the CBS memos, the "Lt Colonel" is on the next line, sometimes with a period but without the customary reference to TexANG, for Texas Air National Guard.

    An ex-Guard commander, retired Col. Bobby W. Hodges, who CBS originally cited as a key source in authenticating its documents, pointed to discrepancies in military abbreviations as evidence that the CBS memos are forgeries. The Guard, he said, never used the abbreviation "grp" for "group" or "OETR" for an officer evaluation review, as in the CBS documents. The correct terminology, he said, is "gp" and "OER."

    In its broadcast last night, CBS News produced a new expert, Bill Glennon, an information technology consultant. He said that IBM electric typewriters in use in 1972 could produce superscripts and proportional spacing similar to those used in the disputed documents.

    Any argument to the contrary is "an out-and-out lie," Glennon said in a telephone interview. But Glennon said he is not a document expert, could not vouch for the memos' authenticity and only examined them online because CBS did not give him copies when asked to visit the network's offices.

    Thomas Phinney, program manager for fonts for the Adobe company in Seattle, which helped to develop the modern Times New Roman font, disputed Glennon's statement to CBS. He said "fairly extensive testing" had convinced him that the fonts and formatting used in the CBS documents could not have been produced by the most sophisticated IBM typewriters in use in 1972, including the Selectric and the Executive. He said the two systems used fonts of different widths.

    On last night's "CBS Evening News," Rather said "60 Minutes" had done a "content analysis" of the memos and found, for example, that the date that Bush was suspended from flying -- Aug. 1, 1972 -- matched information in the documents. He also noted that USA Today had separately obtained another memo from 1972 in which Killian asked to be updated on Bush's flight certification status.

    CBS executives have pointed to Matley as their lead expert on whether the memos are genuine, and included him in a "CBS Evening News" defense of the story Friday. Matley said he spent five to eight hours examining the memos. "I knew I could not prove them authentic just from my expertise," he said. "I can't say either way from my expertise, the narrow, narrow little field of my expertise."

    In looking at the photocopies, he said, "I really felt we could not definitively say which font this is." But, he said, "I didn't see anything that would definitively tell me these are not authentic."

    Asked about Matley's comments, CBS spokeswoman Sandy Genelius said: "In the end, the gist is that it's inconclusive. People are coming down on both sides, which is to be expected when you're dealing with copies of documents."

    Questions about the CBS documents have grown to the point that they overshadow the allegations of favorable treatment toward Bush.

    Prominent conservatives such as Rush Limbaugh are insisting the documents are forged. New York Times columnist William Safire said yesterday that CBS should agree to an independent investigation. Brent Bozell, president of the Media Research Center, called on the network to apologize, saying: "The CBS story is a hoax and a fraud, and a cheap and sloppy one at that. It boggles the mind that Dan Rather and CBS continue to defend it."

    Staff reporters James V. Grimaldi and Mike Allen and researcher Alice Crites contributed to this report.

  10. #10
    Jets Insider VIP
    JetsInsider.com Legend
    Charter JI Member

    Join Date
    May 1999
    Posts
    31,408
    [b]Goldberg: Rather's Bogus Memos Could Sink Kerry and CBS News[/b]

    Former CBS News correspondent Bernard Goldberg says he has "never in my life seen a more one-sided piece in the history of television."
    Goldberg was reacting to a "60 Minutes II" report CBS aired last Wednesday, in which anchorman Dan Rather held up copies of memos casting George W. Bush's National Guard service in a negative light.

    In an interview on Fox & Friends Tuesday morning, Goldberg said everyone quoted in the CBS story backed up CBS's position - that Bush served dishonorably. "It was absolutely disgraceful," Goldberg told Fox & Friends.

    Rather and CBS have refused to reveal where they got the questionable documents - saying only that they came from a solid source.

    "What it means is, they're going to stick by their story," Goldberg said. He said he doesn't expect CBS to name its source - "but at least tell us something about the source," he said.

    According to Goldberg, if the source ends up having a connection to the Democratic National Committee or to the Kerry campaign, it will be the biggest story of the year: "It not only sinks John Kerry's candidacy, but it is 'lights out' for CBS News as we know it."

    Goldberg called it ironic that Dan Rather - a journalist who helped bring President Richard Nixon down - is now behaving like President Nixon did during Watergate.

    "It's kind of sad," Goldberg said. He said CBS is circling the wagons, and as for Dan Rather - "he's going to hope this goes away."

    Goldberg, considered a turncoat by some of his former associates at CBS News, has endeared himself to conservatives by writing several books about liberal media bias and how Dan Rather and others slant the evening news.

    His books include Bias: A CBS Insider Exposes How the Media Distort the News, and Arrogance: Rescuing America From the Media Elite.

    ----------------------------------------------------------------------------------------

    I previously posted I would be shocked if kerri or the rats had any involvement trying to pawn off fake documents to the MSM but Goldberg makes it more credible to my mind. A co-worker gave me his book...it is outstanding.

  11. #11
    Jets Insider VIP
    JetsInsider.com Legend
    Charter JI Member

    Join Date
    May 1999
    Posts
    31,408
    [b]A FONT OF FAKES

    By IAN BISHOP [/b]
    --------------------------------------------------------------------------------

    September 14, 2004 -- WASHINGTON — A prominent expert in Microsoft typography yesterday said he has concluded that the CBS News documents about President Bush's National Guard service are forgeries.
    "The people who are the real experts, like myself, just laugh," Joseph Newcomer, co-author of a book on Microsoft technology, told The Post yesterday. "In my mind, there is no doubt this is a forgery . . . It is a hoax."

    CBS has been in the cross hairs since using the unflattering documents — purported to have been typed by Bush's Vietnam-era squadron commander — which allege Bush failed to fulfill his Guard requirements and intimate he disobeyed an order.

    Newcomer, a former adjunct computer-science professor at Carnegie Mellon University in Pittsburgh, is convinced the documents are a recent fabrication.

    Newcomer — who said he's no fan of Bush — tested the pixels and format of the CBS documents.

    "With a couple of false starts, I was able in five minutes and two printings to hold my memo in front of the CBS memo, and they were almost identical," he said.

    Newcomer's analysis concluded that the chances the documents were written in 1972 are "so vanishingly small as to be indistinguishable from zero."



    Specifically, Newcomer says that one of the documents used a letter-font size of 11.5 points — a size that wasn't available on typewriters in the early 1970s. A font is a collection of letters of the same style, face or size.

    Newcomer also found that certain adjacent letters tuck into each other in a way that is found in word-processing programs, but not on old typewriters.

    He believes a space between the last "1" in 111 and the "th" after numbers reveals that a forger tried unsuccessfully to insert a space to prevent automatic superscripting, a function of word-processing programs.

    While typing a superscripted "th" was possible with an IBM typewriter, it would have been difficult, Newcomer said.

    Type expert Allan Haley of Agfa Monotype in Massachusetts, which owns the Times New Roman typeface, agreed that it would have been "highly problematic" to switch out the type balls in an IBM typewriter to perform the documents' superscript.

    Last night, CBS anchor Dan Rather again defended the documents.

    Software designer Richard Katz told CBS the lower-case letter l was used for the numeral 1 in one note, something that would have been automatically corrected by a computer.

    Meanwhile, First Lady Laura Bush jumped into the controversy, telling an Iowa radio station yesterday the papers "probably are forgeries, and I think that's terrible, really," The Washington Post reported.

  12. #12
    The Washington Post is a right wing rag. You can't believe a word they say :blink: :blink:

  13. #13
    Board Moderator
    Jets Insider VIP
    Charter JI Member

    Join Date
    May 1999
    Location
    State Location Here
    Posts
    8,105
    [SIZE=4][b]C[/b][/SIZE]LEARLY
    [SIZE=4][b]B[/b][/SIZE]ULL
    [SIZE=4][b]S[/b][/SIZE]H!T

  14. #14
    Board Moderator
    Jets Insider VIP
    Charter JI Member

    Join Date
    May 1999
    Location
    nyc
    Posts
    11,572
    [quote][i]Originally posted by Come Back to NY[/i]@Sep 13 2004, 06:38 PM
    [b] I posted this last week and again I've read it in a Dallas newspaper:

    [quote][b]The CBS documents refer to a PO Box 34567 in zip code 77034. But initial investigations have shown that [b]zip code 77034 does not have and never has had PO Boxes[/b]. The closest Zip code in Houston with PO Boxes is 77032. PO Box 34567 Houston, Texas 77034 never existed in 1972.[/b][/quote] [/b][/quote]
    funny, my initial resarch (consisting of simply googling "po box" and "77034") has found 2 on the first page of results alone, Parastou Magazine (po 376 in 77034) and US Recovery / US Theft (po 34369 in 77034). guess what - if 34369 exists, there probably is or was at some time a 34567. though the sequential numbers would make you think it might be a hoax...

    man, it never ceases to amaze me how helpless people are. a dallas newspaper, for crying out loud, can't do a simple google search.

  15. #15
    Jets Insider VIP
    JetsInsider.com Legend
    Charter JI Member

    Join Date
    May 1999
    Posts
    31,408
    [quote][i]Originally posted by isired[/i]@Sep 14 2004, 11:29 AM
    [b] man, it never ceases to amaze me how helpless people are. a dallas newspaper, for crying out loud, can't do a simple google search. [/b][/quote]
    Ditto of 60 Minutes and See B.S.

  16. #16
    Tom The Nader Fan™
    Guest
    [url=http://www.ratherbiased.com/]http://www.ratherbiased.com/[/url]

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  

Follow Us